Yrittäjätarinat: Tori Optiikka

Tori Optiikka – Laadun ja asiakaspalvelun taidonnäyte

Tänään kerromme Tori Optiikan yrittäjien, Anna-Liisa Lötjösen ja Elina Wäyrysen, tarinan.

Kun eräs optikkoalan jättiläinen muutti optikkoalaa Suomessa, Anna-Liisa ja Elina päättivät perustaa omien arvojensa mukaisen optikkoliikkeen. Syksyllä 2009 avattu Tori Optiikka nousi haastamaan massamarkkinoiden trendit, tarjoten henkilökohtaista palvelua ja laadukkaan valikoiman. Yrittäjät kohtasivat myös epäilijöitä, miten olisi mahdollista menestyä laadulla aikana, jolloin hintakilpailu näytti olevan kaiken a ja o. Yrittäjät ottivat haasteen vastaan, luottaen siihen, että on vielä olemassa asiakaskunta, joka arvostaa laatua ja asiantuntemusta enemmän kuin halpaa hintaa.

Tori Optiikka tarjoaa näöntutkimuksia, piilolasisovituksia, työnäkötutkimuksia sekä silmälääkäripalveluja. Linssivalikoima täyttää vaativammankin silmälasikäyttäjan toiveet ja harkittu, laadukas kehys- ja aurinkolasivalikoima on muotimaailman huipulta.

Elinan ja Anna-Liisan kunnia-asia on, että jokainen asiakas palvellaan alusta loppuun asti paremmin kuin hyvin. Tämä näkyy esimerkiksi siinä, ettei asiakasta siirretä optikolta tutkimuksen jälkeen erilliselle myyjälle, vaan asiakkaan polun käy läpi aina sama optikko näöntutkimuksesta, kehyksien esittelyyn ja valintaan ja lopulta luovutukseen. Yrittäjien arvojen mukaista on, että asiakkaalle valittavien kehyksien tulee istua hyvin kasvoille ja korvan taakse. Silmälasien pitää myös näyttää hyvältä asiakkaalla ja niillä pitää nähdä parhaalla mahdolliselle tavalla.

Tori Optiikka erottuu ainutlaatuisella tuotevalikoimallaan, joista voisi mainita ikonisen Chanelin ja jalokivitalo Chopardin. Chanel -muotitalon hyväksymiä liikkeitä on Suomessa vain viisi ja Chopardin kolme. Niille, joille brändit eivät ole tuttuja kerrottakoon, että Chanelin kehyksille tunnusomaista on ajaton tyylikkyys ja Chopard -kehyksille kultapinnoite ja näyttävät kristalli-istutukset. Kristallien tilalla voidaan toki myös käyttää aitoja jalokiviä kuten mm. Elton Johnilla on 😉.

Yrityksen historiassa kohokohtana kimaltaa ”Suomen paras optikkoliike” tunnustus vuodelta 2018. Erityisen herkullisen voitosta tekee se, että tunnuksen saaja valittiin oman alan asiantuntijoiden eli optikkoliikkeiden kesken äänestämällä ja yrittäjät itse saivat tietää ehdokkuudestaan vasta gaalapäivän aamuna. Tämä tunnustus oli merkittävä voitto koko tiimille ja osoitus siitä, että laatu todella voittaa määrän.

Tori Optiikka on sijainnut torin laidalla samassa liiketilassa koko olemassaolonsa ajan. Isoista ikkunoista avautuva vuodenajan mukaan vaihtuva maisema miellyttää ja inspiroi – kesällä vehreys ja eläväiset torikahvilat ja talvella lumipeite ja upea kuusi valoineen. Sitä paitsi kirkontornin kello ja risti ukkosenjohdattimineen toimivat erinomaisina näöntarkastustauluina. Yrittäjien vinkkinä muille onkin hyödyntää näyteikkunaa tehokkaasti antamalla myös ohi kulkeville mahdollisuus kurkistaa liikkeen elämään.

Tori Optiikan tarina on hyvä esimerkki siitä, kuinka uskollisuus omille arvoille, tinkimätön laatu ja asiakkaan kuunteleminen kiireettömästi ovat kestävän menestyksen avaimia. Tori Optiikan taival osoittaa, että pitkäjänteinen sitoutuminen ja erinomainen palvelu voivat luoda menestyvän liiketoiminnan.

Nähdään hyvin ja näytetään hyvältä!

Tutustu Tori Optiikkaan ja ota somekanavat seurantaan:

torioptiikka.fi/

www.facebook.com/torioptiikka