Yrittäjätarinat: Muoti-Sisko

Muoti-Sisko - enemmän kuin vaatekauppa

Kauppapaikka Tavastilassa sijaitseva Muoti-Sisko on vaateliike, jonka juuret ulottuvat vuoteen 1987, jolloin Sisko Rannelma perusti liikkeen Hämeenlinnaan. Nykyinen omistaja, Susanna Poutala, jatkaa liikkeen perinnettä vahvasti asiakaslähtöisellä palvelulla ja laadukkailla, tarkkaan harkituilla, tuotteilla.

Susanna muutti Hämeeseen 90-luvulla ja asuu nykyään Hattulassa. Muoti-Siskot vaatekaupan yrittäjäksi hän päätyi vuonna 2010 äitiysvapaiden jälkeen vähän sattuman kautta, kun hän kuuli Sisko Rannelman pojalta, että liikkeelle etsitään uutta omistajaa. Susanna, jolla oli jo kokemusta kahvilayrittäjyydestä, huomasi pian omistavansa vaateliikkeen. Ensimmäisenä yrittäjävuotenaan hän kouluttautui pukeutumisneuvojaksi ja alkoi muokata Muoti-Siskon valikoimaa omannäköisekseen.

Muoti-Sisko tarjoaa vaatteita, asusteita, kenkiä ja koruja erityisesti aikuisille 40+ naisille. Koronapandemia on muuttanut asiakkaiden tarpeita ja tällä hetkellä eniten kysyntää on käytännöllisillä ja monikäyttöisillä vaatteilla, jotka toimivat niin arjessa kuin juhlassa. Liike ei halua myydä pelkkää kausimuotia, vaan varmistaa, että valikoimasta löytyy aina vaihtoehtoja eri vartalotyypeille ja tyyleille – myös heille, jotka eivät halua seurata muodin viimeisimpiä trendejä.

Susanna ja hänen tiiminsä palvelevat asiakkaitaan aidolla lämmöllä ja asiantuntemuksella. Asiakkaat arvostavat, että he voivat saada rehellisen mielipiteen siitä, miten vaate istuu ja sopii heille. Tämä luottamus on tehnyt Muoti-Siskosta paikan, johon palataan yhä uudelleen. Muoti-Siskon kauimmaiset kanta-asiakkaat tulevat myymälään aina Sodankylästä saakka ja myös Tampereelta ja Helsingistä käy säännöllisesti ostosmatkalaisia, jotka yhdistävät Muoti-Siskossa käynnin oheen myös muita kaupungin museo- ja kulttuurikohteita.

Muoti-Sisko ei olisi Muoti-Sisko ilman asiakaspalvelun ja laadun korostamista. Kivijalkaliikkeen voima piilee henkilökunnan tarjoamassa henkilökohtaisessa palvelussa, jossa asiakkaan tarpeet ja toiveet asetetaan etusijalle. Sovituskopista voi luottavaisin mielin jättää sopimattomat vaatteet pois ja myyjät auttavat mielellään löytämään täydellisen asukokonaisuuden. Susanna painottaa, että palvelun hyödyntäminen ei tietenkään ole pakollista –osa asiakkaista haluaa vain katsella rauhassa itsekseen ja sekin on täysin hyväksyttävää.

Muoti-Siskon sijainti kauppapaikka Tavastilassa on osoittautunut erinomaiseksi. Vaikka aluksi Susannaa hieman huoletti näyteikkunoiden puute kadulle, ovat Tavastilan tarjoamat tilat, erikoisliikkeiden yhteisöllinen ilmapiiri ja hyvät parkkipaikat hälventäneet epäilykset vuosien saatossa. Susanna näkee, että Muoti-Siskon kaltaiselleen erikoisliikkeelle keskustan syke ja hyvä saavutettavuus ovat elintärkeitä.

Lopuksi Susanna lähettääkin lämpimän kutsun kaikille: "Koska viimeksi poikkesit kauppapaikka Tavastilassa? Sydämellisesti tervetuloa tutustumaan moniin erikoisliikkeisiin, jotka täydentävät erinomaisesti toisiaan. Jos edellisestä käynnistäsi on jo vierähtänyt aikaa - voit yllättyä mitä kaikkia liikkeitä kakkoskerroksesta löytyykään."

Muoti-Sisko on enemmän kuin pelkkä vaatekauppa – se on paikka, jossa asiakas voi luottaa saavansa asiantuntevaa palvelua ja löytävänsä laadukkaita, ajattomia vaatteita juuri omiin tarpeisiinsa.

Seuraa Muoti-Siskoa somessa: