Herkkujen Häme 2024

Hämeenlinnan torilla 4.9.2024

Viime vuonna ensimmäistä kertaa järjestetty Herkkujen Häme -tapahtuma saa jatkoa tänä vuonna, suomalaisen ruoan päivänä, 4.9. Torille kootaan hieno kattaus aitojen makujen alkutuottajia ja ruoka-alan ammattilaisia esittelemään ja myymään omia tuotteitaan. Myös ravintolat ovat mukana pienten edullisten maisteluannosten muodossa.

Tule tapaamaan torille loistavia ruokamme alkutuottajia, fiilistelemään musiikin tahdissa ja nauttimaan maukkaista ruoka- ja juoma-antimista. Löydät Vanajan kalaa, lähitilan pihvilihaa, puhtaita vihanneksia, olutta, marjaherkkuja, sokerileipurin taidonnäytteitä, aitoa hunajaa ja suklaamestarin luomuksia. Hämäläisessä ruoassa voit maistaa viljavien ja hyvin hoidettujen peltojen, puhtaiden vesien ja metsien tarjoamat raaka-aineet yhdistettynä taitoon ja luovuuteen valmistaa niistä koko olemustamme ravitsevaa ruokaa.

Tapahtumassa julkistetaan jälleen Ruokamaakuntalähettiläs 2024. Viime vuonna manttelin itselleen nappasi Valtteri Torikka.

Järjestäjinä: Hämeen liitto, Hämeen Sanomat, Hämeenlinnan kaupunkikeskustayhdistys, MTK Häme ja Proagria Etelä-Suomi / Kestävä RuokaHäme -hanke.

Herkkujen Häme toteutetaan yhteistyössä Hämeen Sanomien Tähtitapahtuman kanssa.

TUTUSTU TARKEMMIN PÄIVÄN OHJELMAAN >

Haluatko näytteilleasettajaksi?

Näytteilleasettaja, olet lämpimästi tervetullut mukaan maksuttomaan tapahtumaamme. Toivomme tapahtumaan laajaa kattausta hämäläisiä lähiruokayrittäjiä, kartanoita, ravintoloita ja kahviloita, alkutuottajia ja niin edelleen. Vaatimuksen on, että pääraaka-aineesi on kotoisin hämäläisestä maaperästä.

Ole ajoissa liikkeellä ja varaa paikkasi tästä linkistä (siirryt Lyyti-palveluun)

Otathan huomioon, että ilmoittautuminen on sitova.

Tapahtuma-aika on kello 15–19. Paikkaasi voit tulla rakentamaan klo 13 alkaen ja valmista pitää olla viimeistään klo 14.30. Jokainen huolehtii itse myyntikatoksesta, trailerista, teltasta tai muusta vastaavasta myyntipisteestä kalusteineen. Sähkö, vesi ja jätehuolto ovat saatavilla torilla veloituksetta.

Lisätietoja: Hämeen liitto, Jaana Laakso, jaana.laakso@hame.fi

Tori ja toripaikat: Kaupunkikeskustayhdistys, Sari Räsänen, sari@kaupunkikeskusta.fi

Alkutuottajat: ProAgria, Satu Nokkonen, satu.nokkonen@proagria.fi MTK, Outi Kyöstilä, outi.kyostila@mtk.fi