//Yhen illan juttu -keskustakampanja 26.3

Yhen illan juttu -keskustakampanja 26.3

Monet kaupunkikeskustojen kivijalkayrittäjät painivat pandemian aiheuttamasta kuluttajien vähentymisestä. Pelkästään etätyöskentely on vaikuttanut asiakasmääriin ja kuluttamiseen. Siksi tarvitaan toimia, että kivijalkayrittäjät säilyisivät ja kestäisivät poikkeuksellisen ajan yli.

Yhen illan juttu kutsuu ihmisiä Hämeenlinnan keskustaan. Kampanjalla halutaan muistuttaa, miten tärkeitä elinvoimaiset yritykset ovat kaupungille. Kampanjalla ei haluta kuitenkaan tukea suurien massojen kokoontumisia, eikä lisätä turvattomuutta.

Yhen illan juttu tuo piristystä arkeen ja luo merkityksiä

Yhen illan juttu on useamman kaupunkikeskustan yhteinen kampanja. Lahdessa kampanjaa on järjestetty jo useampana vuonna, tänä keväänä kampanjaan on lähdössä mukaan Hämeenlinnan ja Lahden lisäksi myös Porin, Iisalmen ja Rauman kaupunkikeskustat. Kauppiaat ovat innolla ottaneet uuden kampanjanimen vastaan, sillä se mahdollistaa monenlaista ohjelmaa, sanoo Hämeenlinnan Kaupunkikeskustan palvelupäällikkö Sari Hagemeier.

Mukana olevat kaupunkikeskustat haluavat tuoda kampanjalla piristystä korona-arkeen ja luoda uusia merkityksiä paikallisille yrityksille ja heidän asiakkailleen. Myös mukana olevilta yrityksiltä toivotaan yhteistyötä ja rohkeutta lähteä mukaan, sillä yrittäjät tarvitsevat toistensa tukea ja vain yhdessä tekemällä voimme saada jotain aikaan.

Pääsiäisteemalla kampanjaan saadaan myös sopivasti iloa ja huumoria mukaan, vaikka Yhen illan juttua tehdäänkin aina tositarkoituksella. Hämeenlinnassa kutsummekin mukaan erilaisia toimijoita järjestämään iltaa ja tekemään ohjelmaa keskustan liikkeissä, torilla tai kävelykadulla. Ohjelmia saa olla erilaisia, eri pituisia, eri paikoissa, eri aikaan – melkein mitä tahansa. Pääosin haemme pieniä, kivoja ja yllättäviä ohjelmanumeroita kaikkialla, emme halua houkutella suuria massoja yhteen paikkaan, kertoo Hagemeier.
Pääosassa on toiminnallinen ohjelma, mutta yhteisöt ja yhdistykset voivat hyötyä tästä myös markkinointimielessä.

Yhen illan jutussa korostuu turvallisuus ja vastuullisuus

Hämeenlinnassa ensimmäistä kertaa järjestettävä kampanja on Lahdesta ostettu konsepti.  Yhen illan jutussa ostamisen turvallisuus sekä asiakkaille että yritysten työntekijöille halutaan nostaa tärkeänä esiin. Kaikissa sisätiloissa suositellaan maskin ja käsidesin käyttöä sekä sopivia asiakasmääriä turvaväleineen.

Tänä keväänä Yhen illan juttu korvaa Pimeän kaupan illan tapahtuman. Kevään Pimeälle kaupalle on aina ollut haastavaa löytää hyvää päivämäärää, joten sen korvaaminen maaliskuun uudella tapahtumalla on hyvä vaihtoehto. Syksyllä Pimeän kaupan ilta on normaalisti perjantaina 1.10.

Kaupunkikeskustayhdistyksen jäsenille visuaalinen aineisto ja kampanjanimi ovat käytössä maksutta, muille yrityksille osallistumismaksu 50 € + alv.

Yhen illan juttu kotisivut: https://yhenillanjuttu.fi/

Facebookissa Yhen illan juttu – Hämeenlinna

#yhenillanjuttu #turvallisesti #pienetliikkeet_suurettunteet #tositarkoituksella

 

2021-02-15T07:30:44+00:00